Continguts
Els CONTINGUTS que ens ajudaran a aconseguir els objectius marcats estan organitzats en blocs temàtics:
· El cos i la pròpia imatge
_ Exploració i identificació de les característiques i qualitats del propi cos, tant globalment com segmentàriament.
_ Utilització dels sentits en l’exploració del cos i de la realitat exterior.
_ Manifestació progressiva dels sentiments i emocions.
· Joc i moviment
_ Utilització de les possibilitats expressives del propi cos.
_ Coordinació i control corporal en les activitats que impliquen moviment.
_ Afiançament de moviments i desplaçaments: caminar, córrer i saltar.
_ Situació i desplaçament en l’espai real.
· L’activitat i la vida quotidiana
_ Regulació i control de les necessitats bàsiques.
_ Adaptació dels ritmes biològics propis a les seqüències de la vida quotidiana.
_ Coordinació, col·laboració i ajut amb els seus iguals i amb els adults.
· Cura d’un mateix
_ Realització autònoma dels hàbits elementals d’higiene, vestit, alimentació i ordre.
_ Utilització adequada de les instal·lacions i normes per tal de prevenir accidents.
· Els primers grups socials
_ Reconeixement de la seva família: pares, germans i avis.
_ Adaptació al medi escolar.
_ Reconeixement del seu educador/a.
_ Exploració física de la classe i el pati.
_ Investigació de l’espai escolar.
_ Orientació en els espais habituals, ús correcte de les seves dependències i autonomia en els recorreguts més habituals.
· La vida en societat
_ Discriminació de comportaments adequats o inadequats en els diversos grups als quals pertany.
_ Observació i participació activa en les manifestacions, successos i esdeveniments de l’entorn al qual pertany l’infant.
_ Contribució a la consecució i manteniment d’ambients nets i saludables.
_ Observació de les modificacions que es produeixen en els elements del paisatge per causa del canvi de clima i estació.
· Els objectes
_ Identificació de les sensacions i emocions que experimenten en relació amb els objectes.
_ Observació i classificació dels objectes en funció de les característiques i de la seva utilització.
· Animals i plantes
_ Participació en els hàbits de cura envers els animals i les plantes.
_ Discriminació i posterior classificació d’alguns animals, segons el medi on viuen i determinades característiques físiques i/o funcionals.
_ Observació guiada del cicle vital d’algun animal.
· Llenguatge verbal
Llenguatge oral:
_ Comprensió de missatges orals.
_ Expressió oral de necessitats, emocions i desitjos.
_ Progressiva utilització adequada de frases amb sentit complet.
_ Respecte d’algunes normes que regeixen l’intercanvi lingüístic: posar atenció, esperar el torn,…
Aproximació al llenguatge escrit:
_ Realització de traços senzills.
_ Interpretació d’imatges que acompanyen textos escrits.
_ Comprensió d’imatges seqüenciades adequadament.
· Llenguatge musical
Expressió musical:
_ Diferenciació dels contrastos: soroll/so / silenci i fort / fluix.
_ Interpretació de cançons senzilles.
_ Exploració de les propietats sonores del propi cos i dels objectes.
Expressió corporal:
_ Desplaçaments per l’espai amb moviments dispersos.
_ Imitació i representació de situacions, personatges i històries senzilles.
_ Representació d’estats d’ànim.
· Llenguatge plàstic
_ Producció d’elaboracions plàstiques per a expressar fets, vivències…
_ Utilització de les tècniques bàsiques del dibuix, pintura, modelatge, collage, etc.
_ Exploració i utilització de materials.
· Llenguatge matemàtic
_ Manipulació lliure de jocs de construcció.
_ Identificació dels colors primaris.
_ Utilització de quantificadors per a referir-se a una determinada qualitat.
_ Utilització de nocions espacials.
_ Exploració sistemàtica d’algunes figures i formes geomètriques.